16/12/2013

Vintage style kimono and Lolita meeting

Hi everyone ! I had a pretty event heavy week-end, it was nice <3 I'm still waiting for a few package, but I got my Lush order this morning, I'm really happy, I look froward to make a review later on.

Salut tout le monde ! J'ai eu un week-end assez agité, mais je me suis bien amusée <3 J'attends encore quelques paquets, mais j'ai reçue ma commande Lush ce matin, j'espère pouvoir faire une review bientôt.


Sunday afternoon, Konstanz's birthday. As it was in a quite fancy restaurant, I choose to wear my beloved kimono in a antique Shôwa style (that deep purple obi is so retro). I was super happy to meet her lovely friends, they are really funny and nice.

Dimanche après-midi, pour l'anniversaire de Konstanz. Comme c'était dans un restaurant un peu chic, j'ai choisis de porter mon kimono adoré dans un style Shôwa (avec une ceinture obi très rétro). J'ai été super heureuse de rencontrer ses amies qui étaient toutes adorables et très amusantes.

Kimono, obi, obiage, nagajuban : vintage
Kanzashi : handmade

I like how they make it four season patterned so no more confusion.

Bad taiko musubi is bad, yes.
 Yesterday (sunday) we had a little lolita meet-up with the lovely Angela from Australia. We had some crêpe and did some shopping and sightseeing in Paris.

Hier (dimanche), nous avons fais un petit meeting lolita pour l'adorable Angela qui nous viens d'Australie. Nous somms allées à Princess Crêpe et nous avons fait un peu de shopping/tourisme dans Paris

Here was my outfit :
Voilà ma tenue :

Dress : Victorian Maiden
Headdress : life is a cupcake + handmade veil and charms
Shoes : Bodyline



Our group ! From left to right : Angela, Tro-tro, Sandra, Nelly, me, Charlotte. We took this at the Axes Femme shop in le Marais.

Notre groupe ! De gauche à droite : Angela, Tro-tro, Sandra, Nelly, moi, Charlotte. Nous avons pris cette photo à la boutique d'Axes Femme.


Everyone was really well dressed, and they all had some wonderful items. Angela's Musée de chocolat tights, Tro-tro's mermaid dress, Sandra's Axes femme dress, Nelly's wonderful Excentrique corset and Charlotte's lovely Liz Lisa cardigan were all awsome ! I really had a good time with them all. We spend the meet trying to get Angela to understand us dispite our awfull english, I really hope she didn't get lost in our chitchats...

Tout le monde était bien habillé et elles avaient toutes des items de fifous ! Les collants Musée de chocolat d'Angela, la robe sirène de Tro-tro, la Axes Femme de Sandra, le merveilleux corset Excentrique de Nelly et l'adorable cardigan Liz Lisa de Charlotte, tout ça c'était génial ! Je me suis beaucoup amusée avec elles. Nous avons passé tous le meeting à essayer de nous faire comprendre de la pauvre Angela malgré notre anglais assez horrible, j'espère de tout mon coeur qu'elle ne s'est pas trop perdue dans la conversation...


It was a really lovely week-end, and it left me tired but happy. Thanks everyone for this funny time <3

C'était vraiment un très bon week-end, même si ça m'a bien fatiguée. Merci tout le monde pour ce merveilleux moment <3

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire